Meniu
Sumar cos

Politica de returnare a produselor

Politica de returnare a produselor - Drept de retragere

1. Cadrul legal

Conform Ordonanţei de Urgenţă Nr. 34/2014 din 04.06. 2014, privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, consumatorul are dreptul de a se retrage din prezentul contract, fără a fi nevoit să justifice decizia de retragere şi fără a suporta alte costuri decât cele prevăzute la art. 13 alin. (3) şi art. 14, în termen de 14 zile lucrătoare de la recepţionarea fizică a produsului achiziţionat.

2. Cadrul general

Produsele achiziţionate de Client se pot returna, în ambalajul original şi în aceeaşi stare în care au fost recepţionate, în termen de 14 zile lucrătoare de la primire, fără penalităţi şi fără invocarea unui motiv.

Conform legislației în vigoare, clientul are obligatia de a notifica Furnizorul despre intenția de returnare folosind formularul din pagina „Formular retur produs”. Produsul va fi returnat împreună cu toate documentele, manualele primite.

2.1. Drept de retragere - Înainte de livrarea comenzii

  1. Pentru plasarea comenzii, Consumatorul se obligă a citi și a accepta necondiționat acești termeni de anulare, termeni constituiți în cadrul legal oferit de către ANPC, dar și de către Uniunea Europeană cu privire la dreptul de a se retrage dintr-un contract la distantă în vederea achizitionării de bunuri și/sau servicii.
  2. De luni pană vineri, Furnizorul predă comenzile pană în orele 16:00 către compania de curierat aflată disponibilă în ziua respectivă, astfel încât toate comenzile plasate pană la orele precizate se pot anula de către client fără niciun cost suplimentar. În cazul în care coletele au fost predate ori ora specificată mai sus a fost întrunită, Furnizorul poate cere contravaloarea costului de manipulare și livrare către client ca și daune de retragere, cost de 5 LEI cu TVA inclus.
  3. Consumatorul are dreptul de a primi informații cu privire la produsele comercializate, altele decât cele deja precizate pe pagina produsului și i se vor oferi înainte de predarea comenzii către compania de curierat.

2.2. Drept de retragere - După primirea comenzii

  1. Consumatorul are dreptul, conform O.U.G. 34/2014, de a cere returnarea unui produs în termen de maximum 14 zile de la data facturii și a recepției produsului respectiv, fără a face vreo mențiune. Furnizorul își rezervă dreptul de a solicita informații consumatorului cu privire la motivul pentru care îl returnează în scopul imbunătătirii produselor comercializate pe platforma proprie, dar și în cazul în care există defecte de fabricație, altele decât cele precizate anterior în pagina produsului. Consumatorul se obligă să completeze un formular electronic cu toate datele cerute explicit în acel formular.
  2. Consumatorul are obligația de a returna bunul achiziționat în ambalajul original, cu manualele de utilizare, acolo unde este cazul, dar și împreună cu toate documentele justificative achiziției. Cazuri în care consumatorul este obligat să suporte costul cu livrarea bunului către Furnizor: a) când transportul comenzii a fost gratuit, b) când clientul invocă dorința de a renunța la produs fără ca un defect să fie enunțat. În toate celelalte cazuri ce nu sunt menționate în ART. 2. II, transportul este asigurat de Furnizor.
  3. Conform OUG 34/2014, Furnizorul poate cere despăgubiri în valoarea pieței produsului, dar și a gradului de folosință de la primirea comenzii și pană la exercitarea dreptului legal de a renunța la comandă. În cazul comenzilor achitate prin card online cu livrare din stocul extern (stoc furnizor, depozit extern, s.a.m.d.), Furnizorul se vede obligat să ramburseze Consumatorului contravaloarea comenzii minus 5%, reprezentând costul de raft al produsului comandat, în cazul în care a fost efectuată o comandă externe ce privește bunul comandat. Din motive de confidențialitate, nu se vor face aceste dovezi către Consumator, doar către A.N.P.C.

Toate conversațiile vor fi înregistrate în vederea furnizării celor mai bune servicii către clienții ale căror produse pot prezenta probleme, dar și în vederea soluționării petițiilor sau reclamațiilor depuse către ANPC.

Cazuri în care transportul retur este suportatat de către Furnizor (exemplificat)

  1. Produsul livrat nu corespunde specificaţiilor de pe site-ul www.inowgsm.ro. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă primeşte un produs diferit de cel comandat ori dacă informațiile prezente pe pagina produsului nu respectă informațiile prezente pe ambalajul oficial al produsului comandat.
  2. Produsul livrat nu este funcţional. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă produsul comandat este nefuncţional sau prezintă defecte de fabricaţie.
  3. Produsul este livrat într-un colet deteriorat. Clientul poate solicita pentru înlocuirea produsului sau pentru rambursarea integrală a contravalorii dacă produsul se află într-un colet deteriorat vizibil. Furnizorul nu își asumă responsabilitatea pentru eventualele defecte fizice datorate transportului, de aceea fiecare Client are obligaţia de a verifica pachetul după primire și de a se asigura că produsul nu a suferit defecte. Mai multe informații se regăsesc la Articolul 7.3.

În toate aceste cazuri, Furnizorul poate cere Clientului mai multe informatii legate de produsul de care are nevoie, inclusiv poze cu produsul (imaginile se trimit exclusiv prin e-mail ori prin aplicația WhatsApp).

Nu se accepta returul produselor în magazin a celor care au fost ridicate din magazin și care au fost probate de către client. Dreptul de retragere se aplică în cazul cumpărăturilor efectuate la distanță conform legii.

Cazuri în care transportul retur este suportatat de către Client (exemplificat)

  1. Clientul a efectuat o comandă pentru un produs de care nu mai are nevoie și poate solicita rambursarea contravalorii produsului (exclus transport retur al produsului). De asemenea, Clientul achita contravaloarea costurilor de transport retur aferente prin curier rapid. Nu se acceptă colete expediate prin Poșta Română.
  2. Clientul nu este mulțumit de cum funcționează sau prezinta produsul. Posibil ca acesta sa aibă alte așteptări.

2.3. Cadrul procedural

  1. În termen de 48 de ore lucrătoare de la transmiterea notificării, Clientul va primi un e-mail cu privire la solicitarea înaintată, cu detaliile procesului de returnare a produsului achiziţionat.
  2. Produsul se returnează în starea în care a fost primit (ori în funcție de starea de folosință, se va calcula costul pieței produselor second hand prin intermediul site-urilor din domeniu: okazii.ro, lajumate.ro, olx.ro), în ambalajul original complet şi cu toate etichetele intacte, împreună cu factura şi certificatul de garanţie în original sau copie. Pierderea documentelor atrage după sine întârzieri privind restituirea contravalorii produselor sau chiar refuzarea returului.
  3. Dacă returul este acceptat, Clientul poate opta pentru înlocuirea produsului iniţial cu un produs identic (în cazul în care primul recepționat a fost defect) sau pentru rambursarea integrală a valorii acestuia. În acest caz, Clientul trebuie să furnizeze un cod IBAN şi un nume titular (în cazul persoanelor juridice se va accepta doar cod iban al societății pe care a fost emisă factura).
  4. Produsul va fi expediat la sediul Furnizorului printr-un serviciu de curierat rapid la adresa Intrarea Grigore Alexandrescu, Nr. 5, Parter, Sector 1, Bucuresti. Expedierea produsului presupune ca noi să nu avem absolut nimic de achitat la primirea coletului. Orice cost suplimentare de primire al coletului de către Furnizor stă doar în sarcina Clientului.
  5. Contravaloarea produselor returnate va fi restituită în contul bancar specificat de către client în Formular în termen de maxim 14 zile calendaristice sau pe loc – în numerar (dispoziție de plată, în urma prezentării Clientului la sediul Furnizorului). Conform O.U.G. 34/2014, art 14, alin. 2, costurile aferente taxei de livrare pentru retur sunt în responsabilitatea consumatorului.
  6. De asemenea, te rugăm să te asiguri că produsele pe care vrei să le returnezi îndeplinesc toate condițiile urmatoare: produsele au sigiliul și etichetele intacte (foliile de protecție pot fi returnate doar dacă sigiliul nu a fost îndepărtat – lit. e și f, art. 16 din OUG 32/2014);

2.4 Refuzul returului

  • Se refuză returnarea produselor ale căror scop este scoaterea definitiv din rulajul cotidian și închiderea ciclului de viață a colecției respective din care face parte produsul;
  • Produsele ce au fost comandate folosind inscripții personalizate de către client prin diverse mijloace puse la dispoziție de către Furnizor (ex.: Clientul dorește inscripționarea numelui său la baza carcasei pentru telefonul mobil). Aceste produse nu se pot expedia ramburs și se vor achita prin card bancar pentru a preveni retragerea abuzivă din contractul de cumpărare.

2.5 Renunțarea la responsabilitate

        Descriere: Furnizorul nu isi asuma raspunderea pentru eventualele probleme tehnice ce pot aparea ca urmare a filtrelor de securitate impuse de adresa de e-mail a Clientului, prin urmare responsabilitatea Clientului este aceea de a salva site-ul inowgsm.ro in lista de domenii/mail-uri acceptate pentru a fi primite, setari pe care Clientul le poate obtine din sectiunea Ajutor a serverului de e-mail sub care detine o adresa valida.

Formular returnare produs: https://www.inowgsm.ro/returnare

Este obligatorie completarea formularului de retur conform legislatiei in vigoare. Orice reclamatie cu privire la produsele comercializate nu va avea niciun efect atat timp cat formularul nu este completat.

Produsul este în prezent în afara stocului. Introduceți adresa dvs. de e-mail mai jos și vă vom anunța imediat ce produsul este disponibil.

Nume
Email
Telefon